30 mars 2011

Hemgjort glimmermist spray

Idag blev jag så äntligen färdig att blanda till mina egna glimmermist spray. Resultaten blev lite varierande men helt ok, mina slutsatser av det hela är att det blir lite billigare men samtidigt ska du bara ha ett par färger så hade jag nog satsat på att köpa färdiga. Skulle göra fyra olika färger, en av dem skulle vara lila, köpte lila Perfect Pearlpulver men snålade och köpte inte lila Distress Ink, utan tog Tattered Rose som var lite gammaldags rosa. Det blev inte lila det blev bara ljust rosa, så den blev en flopp.

 

Häll vatten på sprayflaskorna, lägg i en liten glaspärla som underlättar när man skakar om pigmentet. Häll i en knivsudd pulver i flaskan och 10-20droppar bläck, det turkosa hade rätt mycket pigment så det behövdes inte så mycket. Tyvärr var det svårt att fota glimmereffekten på pappret, tror det syns bättre på ett mörkt underlag. Denna kommer jag nog använda en del.

 Här har jag blandat brunt bläck med bronspulver, den blev jag också nöjd med.

 En lite mer soft gammaldags touch, finns säkert mer starkt rosa bläck
men jag ville ha denna mjukare färgskalan.


Nu måste jag bara köpa lila Distress Ink så att jag får till den också skulle jag vilja ha en olivgrön variant också. Det finns ju färdiga sk Colorwash också det är ju färdiga spray med starka färger men utan själva glimret, funderar på att testa dem också. Det är så mycket man vill ha.



Inga kommentarer: