20 september 2012

Höstkrans - igen...

Nu har ljungkransen börjat vissna så nu var det dax för en ny krans!
jag och lille sonen plockade lönnlöv som vi skulle använda.


De snurrade jag ihopa och virade fast med ståltråd på en najtråd.

När den blivit tillräckligt lång satte jag ihop den till en krans.

Den blev ganska stor och jag har ännu inte hunnit dekorera den. Det blir nog bara ett ullsnöre som får hänga ner lite.

Sonen gjorde också en kreativ skapelse!
 
Jag ska inte klaga på honom, för ibland är det faktisk han som inspirerar mej!
Jag har gjort lite fler armband som jag har visat tidigare och då ville han också göra sådana. Han skulle ha med många färger blandade och det var ju ok. Jag trodde inte att det skulle bli så fint men jag får ändra mig för jag tycker nog att de är allra finast.

 
Åsa


1 kommentar:

Carolin sa...

Höstfärgerna är ju makalösa, hur länge håller en sådan här krans?
Ser att du har smält fler pärlor, kommer hem snart iguld och silver, vill du fortfarande ha?