29 juli 2014

Canvas med gammalt tidningspapper

Ikväll skulle min mamma på kalas och jag passade på att göra en tavla till jubilaren ifråga, det känns roligare att ge bort dem än att bara samla dem på hög, man kan också skänka dem till välgörenhetsorganisationer som kan lotta ut eller sälja dem. Eftersom jag brinner för gamla släktfoton och gillar det här att föra historier vidare till kommande generationer, så tänker jag mig att få igång någon slags buisness där folk kan komma med ett gammalt foto som jag scannar in också gör jag en passande canvas till. På så vis kommer fotona fram från lådorna och man pratar om dem och människorna på fotot blir ihågkomna på ett annat sätt. Glöm inte att prata med de äldre om vilka alla är på de gamla fotona, det kan komma en dag när ingen längre minns historien bakom.
 

 

Inga kommentarer: