24 augusti 2014

Tapeter

Idag ska vi förhoppningsvis komma igång och tapetsera i vår hall, har fått mina Morris tapeter, men velar lite om jag ska ha vit pärlspont på den undre delen eller ej.
Jag är ju svag för William Morris snirkliga naturmotiv, han designade tapeter och kakel i England på 1800-talet, hans tapeter fanns både på slott och herrgårdar och till och med i kyrkor.
Kul att de hänger med än idag, jag gillar ju gamla möbler, särskilt sekelskiftet och början på 1900-talet så då matchar de tapeterna väl. Dock så gick inte sambon med på de färggladare och lite starkare tapeterna, utan vi valde en lite diskretare som heter Savernake och som går i lite beiga toner.
 
Savernake finns i blått och rött också.
 





Chrysanthemum är en av mina favoriter, finns i flera olika varianter, men den var inte sambon redo för =)







 
Resultatet kommer såsmåningom, jag har mycket funderingar nu och kan inte bestämma mig riktigt, önskar att hallen hade varit större. Vill tex slippa en rörig skohylla men vill inte heller gå och köpa något modernt skoskåp på Ikea, ska på loppis nästa lördag och då får jag se om jag kan hitta en liten kommod eller något som man kan gömma skor och annat i. Funderar också på att hitta en passande tamburmajor istället för att hänga jackor mot väggen, tapeterna är ju inte helt billiga så varför täcka över dem och dessutom så kan ju väggen bli ful om man hänger blöta jackor osv.
 
 

Inga kommentarer: