13 december 2014

Luciatåg på återvinning

Happy Lucia eller vad man säger, här kommer livstecken från en med en havererad dator, inte alls trevligt att min inte särskilt gamla laptop bara lade av och tog med sig alla mina bilder, recept osv. Har lämnat iväg den till en som ska se om det går att rädda innehållet, varför blir man aldrig färdig att spara ner kopior på sina filer. Iallafall får köra via mobilen sålänge.

Har en kreativ kompis som jag skulle julpyssla med häromveckan, måste erkänna att när hon började prata om att vi skulle samla glödlampor så kunde jag inte riktigt se det hon tänkte. Men här står nu mitt lilla luciatåg med mig i spetsen, jag blev efter många om och men övertalad att vi skulle ta lite roliga foto som vi Photoshopa och klistra på. Tänker mig att man kan göra en med varje familjemedlem. Man kan också göra julgranshängen av glödlampor, julpyssel och återbruk i samma.


Vårt stöldgods från återvinningen.

Här sprayade med vit färg, som vi sedan delvis borstade av med stålull.


Stjärngossemössor av gamla bibelblad och guldiga klisterstjärnor, änglarna har fått vingar av vita spetsgardiner med lite glitter och glorior av silvertråd, men det syns inte så bra på bilden.

Carolin

Inga kommentarer: